Ferrari F40
02:50
0
comments
Unul din cele mai cunoscute supercaruri din toate timpurile, Ferrari F40, continua sa uimeasca prin aspectul si performanta sa chiar si dupa doua decenii de la aparitia sa pe piata masinilor exotice.
F40 a fost lansat in anul 1987, ca un raspuns din partea
companiei conduse de Enzo Ferrari la modelul Countach, lansat de Lamborghini si
Porsche 959. Numele este dat de aniversarea a 40 de ani de existenta Ferrari,
impliniti odata cu lansarea modelului. Ulterior, succesorul F50 poarta numele datorita
aniversarii de 50 de ani.
Modelul F40 este un adevarat supercar, cu motor central si
tractiune spate, produs in fabrica de la Maranello intre 1987 - 1992. Timp de 3
ani din momentul lansarii, a fost numita cea mai puternica masina street-legal,
detinand recordul la viteza de top cu 324 km/h. Ulterior, masina a dat dovada
ca poate atinge si o viteza incredibila de 364 km/h. F40 datoreaza
performantele sale mai multor factori, printre care motorul, greutatea si
aerodinamica.
Motor si transmisie
F40 are un motor de 3 litri (2936 cc), V8, cu bloc si
pistoane din aliaj usor, montat longitudinal, in spatele celor doua scaune.
Puterea de 478 cp este data de cele doua turbine IHI gemene (twin-turbo), dar
si unui sistem de racire a aerului cu intercoolere Behr. Transmisia este in 5
trepte, manuala, cu ambreiaj dublu disc, dar si cu autoblocant ZF LSD (limited
slip differential).
Aerodinamica
Tehnicienii de la Ferrari probabil s-au gandit cel mai mult
la acest aspect, cand au proiectat F40-ul. La finalul multor teste in tunelul
aerodinamic, au reusit sa creeze o masina cu un coeficient foarte scazut, de
doar 0.34. Aceasta performanta s-a realizat scazand suprafata frontala de
contact cu aerul, apeland la faruri escamotabile, podea dreapta sub masina pe
toata suprafata caroseriei, mai putin a motorului, prize mari de aer pentru
racirea intercooler-elor, dar si un eleron urias, al carui scop este
stabilitatea si forta de apasare la viteze mari.
0 comments: